Autópályán való biztonságos közlekedés

Autópályán való biztonságos közlekedés. Hogy elkerüljük az esetleges balesetet.
Biztos volt már mindenkinke konfliktusa autópályán. Levillogták, vagy nem engedtek besorolni egy sávot vagy hasonlók.

Az autóiskolák nagyrésze nem igazán oktatja és szoktatja hozzá a tanulókat az autópályán lévő közlekedésre. Sajnos! Szegény friss jogsis felkeveredik az ország legforgalmasabb autópályáira (M5 autópálya, M0, M4 autóút) és mivel nem mutatták meg az oktatók hogyan kellene közlekedni ezért sok bosszúságot tudnak okozni.
Felsorolok 1-2 példát: Jön fel a kapaszkodó sávon az autópályára az illető és 70-75km/h-s sebességgel szeretne besorolni 2 kamion közé. Ha éppen nem sikerül besorolni a forgalom miatt akkor a kapaszkodó sáv végénél megáll. Ami nagyon baleset veszélyes!

Másik példa: Jobbra tartás. Nagyon sokszor látom és tapasztalom, hogy nagyon sok közlekedő fél a jobb oldalon. És azt hiszi, hogy a belső sáv az övé és nem képes lehúzodni hogy a gyorsabban haladókat ne akadályozza a közlekedésben. Az ilyen és ehhez hasonló esetek miatt szoktak lenni a dudálások és a villogások.

Sebességhatár

Autópályán közlekedni sokak szerint jóvall biztonságosabb mint a városban vagy mellék utakon. De van pár olyan dolog amit bekell tartani mert balesethez vezethetnek ha fél vállról vesszük őket. Az autópályán való biztonságos közlekedés-hez tartozik a sebességhatár betartása. Magyarországon 130km/h-s maximális sebesség van megengedve személyautóval és teherautóval 80km/h. Ezek a sebességhatárok túllépéséért súlyos pénz birság vagy akár még büntető pont is járhat. Tapasztalataim szerint a vezetési és a közlekedési kúltúránk tőlünk nyugatabbra fekvő szomszédainkhoz képest a egylapon nem említhető. Németországban az autópályák nagyrészén nincs sebességhatár. Ha mégis van egy útépítés vagy sebességkorlát inkább 2-vel lasabban mennek de nem lépik át.


Autópályán lévő közlekedésnél nagyon fontos a követési távolság betartása. 130km/h-nál pillanatok alatt beletudunk menni az előttünk lévőbe és ezzel komoly kárt okozunk magunknak és másoknak. Nem beszélve az emberi életről ami nem pótolható.

A közúti közlekedések száma a KSH adatai szerint 2020 első fél évében 1981 eset volt ebből halálos kimentelű 40 Közép-Magyarország területén.

Köszi, hogy elolvastad. Ha tetszett ez a blogom olvasd el a többit is!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top